un po' di anni dopo La strada,
di Fellini, sembra di rivedere i due protagonisti di quel film in Mika, evasa
dalla prigione, e Rodolyub, un cowboy che di guadagna da vivere con i suoi
due cavalli e esperienza fatta nei film western, magari come stuntman.
Mladic, un ragazzo orfano in cerca di un
cane che viaggia sui treni, è il terzo protagonista, aiutante del cowboy,
all'inizio.
la vita non è rose e fiori per nessuno,
Mika viene picchiata e violentata, Mladic cerca di aiutarla, ma Mika non
vuole nessun aiuto, mai avere debiti.
il film è abbastanza triste, ma non del
tutto, merita di essere visto, un film dove tutti sono ultimi, senza troppe
speranze, così va il mondo, e il film non fa eccezione.
buona visione - Ismaele
…Mika’s character resembles that of innocent
Gelsolmina (La Strada) or the virginlike Cabiria from Nights of Cabiria and The White Shriek, Bojkovic’s short hair and vivid
nature doing little to conceal her striking resemblance to Giulietta Masina.
But even more than Masina’s characters, Mika is a doer, someone who takes her
faith into her own hands. While Paskaljević’s film can also be considered a
road movie of some sort, Mika’s road is quite different from that of Gesolmina:
where Gesolmina meets the tyranny of her boss with holy passivity, Mika flees –
first from the police, then from Alexich, and finally from the helping hands of
Ding’s owner (in the case of Ding’s owner, this distrust has fatal
consequences)…
…Escaped prisoner Mika (Svetlana Bojkovic) is an
independent, thirtyish woman fleeing both the authorities and her smuggling
past; larger-than-life Rodolyub Rodney (Yugoslav mega-icon Velimir ‘Bata’
Zivojinovic) is a charismatic former movie stuntman in his forties (supposedly
a double for “Stewart Granger, Lex Barker and Kirk Douglas”) now on the road
with his rodeo show; Mladic (Irfan Mensur) – is the meek-and-mild,
twentyish son of a railroad man, on a quest to find ‘Ding’, the errant, loco-hopping
family pet that provides the picture’s cutesy title…
un po' di anni dopo La strada,
di Fellini, sembra di rivedere i due protagonisti di quel film in Mika, evasa
dalla prigione, e Rodolyub, un cowboy che di guadagna da vivere con i suoi
due cavalli e esperienza fatta nei film western, magari come stuntman.
Mladic, un ragazzo orfano in cerca di un
cane che viaggia sui treni, è il terzo protagonista, aiutante del cowboy,
all'inizio.
la vita non è rose e fiori per nessuno,
Mika viene picchiata e violentata, Mladic cerca di aiutarla, ma Mika non
vuole nessun aiuto, mai avere debiti.
il film è abbastanza triste, ma non del
tutto, merita di essere visto, un film dove tutti sono ultimi, senza troppe
speranze, così va il mondo, e il film non fa eccezione.
buona visione - Ismaele
…Mika’s character resembles that of innocent
Gelsolmina (La Strada) or the virginlike Cabiria from Nights of Cabiria and The White Shriek, Bojkovic’s short hair and vivid
nature doing little to conceal her striking resemblance to Giulietta Masina.
But even more than Masina’s characters, Mika is a doer, someone who takes her
faith into her own hands. While Paskaljević’s film can also be considered a
road movie of some sort, Mika’s road is quite different from that of Gesolmina:
where Gesolmina meets the tyranny of her boss with holy passivity, Mika flees –
first from the police, then from Alexich, and finally from the helping hands of
Ding’s owner (in the case of Ding’s owner, this distrust has fatal
consequences)…
…Escaped prisoner Mika (Svetlana Bojkovic) is an
independent, thirtyish woman fleeing both the authorities and her smuggling
past; larger-than-life Rodolyub Rodney (Yugoslav mega-icon Velimir ‘Bata’
Zivojinovic) is a charismatic former movie stuntman in his forties (supposedly
a double for “Stewart Granger, Lex Barker and Kirk Douglas”) now on the road
with his rodeo show; Mladic (Irfan Mensur) – is the meek-and-mild,
twentyish son of a railroad man, on a quest to find ‘Ding’, the errant, loco-hopping
family pet that provides the picture’s cutesy title…
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